Mazurski wyjazd ŚDS – dzień III

Dzień III – 19.07.2018 r.

Trzeci dzień naszej wspaniałej wycieczki rozpoczęliśmy od śniadania i spakowaniu bagaży, gdyż niestety nadszedł czas na wyjazd do domu. W planach tego dnia odwiedziliśmy Zabytkową Wyłuszczarnie Nasion im. Zdzisława Borońskiego w Rucianem-Nidzie przypominającą żywe Muzeum. Tam dowiedzieliśmy się o charakterystyce polskich lasów, szczególnie o historii Nadleśnictwa Maskulińskich. Następnie wraz z przewodnikiem mogliśmy zwiedzić wyłuszczarnię nasion przy okazji dowiadując się wielu cennych informacji. Wyłuszczarnia jest żywym świadectwem doskonałej myśli technicznej pierwszej połowy XX wieku i w pełnym naszym przekonaniu stanowi Ośrodek Edukacji Leśnej. W podróży powrotnej zatrzymaliśmy się na ciepły posiłek w Szczytnie. Wracając do domu wspominaliśmy nasze atrakcje, wymienialiśmy się niezapomnianymi wrażeniami. Jeszcze długo będziemy wspominać piękne krajobrazy i miło spędzony wspólnie czas. Wycieczka upłynęła nam bardzo szybko, pozostawiając wiele wspólnych spędzonych chwil. Niewątpliwie wyjazd wpłynął na poznawanie naszego kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii, integrację i rehabilitację społeczną oraz przełamywanie wszelkich stereotypów i barier dotyczących osób niepełnosprawnych.