Mazurski wyjazd ŚDS – dzień I

Dzień I – 17.07.2018 r.

Okres wakacyjny oraz słoneczna, letnia pogoda sprzyja organizacji rekreacyjnych wycieczek. Oderwanie się od spraw codziennych, a także chęć poznania i zwiedzenia ciekawych zakątków naszej pięknej Ojczyzny zmotywowało uczestników i pracowników Środowiskowego Domu Samopomocy Caritas Diecezji Toruńskiej Im. Św. Jana Pawła II w Iłowie – Osadzie do odwiedzin Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Dnia 17.07.2018 r. wczesnym rankiem spakowana i zwarta grupa uczestników ŚDS wraz z pracownikami placówki zmierzała do żeglarskiej stolicy Polski, czyli Mikołajek. Po skosztowaniu przepysznego ciepłego posiłku, nasz pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po jeziorze Mikołajki i Śniardwy. Podziwialiśmy przepiękną panoramę Mikołajek oraz mnóstwo żaglówek, jachtów i katamaran. Po ekscytującej wyprawie wodnej nie zabrakło lodów, zakupu pamiątek i upominków oraz upamiętnienia naszych wspólnych wrażeń robiąc zdjęcia na Placu Wolności, gdzie znajduje się fontanna w kształcie ryby z wizerunkiem Króla Sielaw. To cenny zabytek i fantastyczne miejsce, o którym krążą liczne legendy. Późnym popołudniem udaliśmy się do hotelu, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pokojach. Urzeknięci pięknem przyrody otaczającej hotel, który znajduje się w sercu Parku Krajobrazowego, lasów Puszczy Piskiej, którego granice opływają wody jeziora Bełdany wybraliśmy się na rekreacyjny spacer. Następnie skorzystaliśmy z bazy hotelowej grając w kręgle oraz bilard. Dzień pełen atrakcji i aktywnego wypoczynku zakończyliśmy w pełni zachwyceni, ale i zmęczeni udając sie na odpoczynek, aby nabrać siły na kolejne dni zwiedzania.