Spartakiada „Z wiosną po zdrowie”

Dzień pierwszy…. Spartakiady 2019…

Dnia 28 maj 2019 r. chociaż pogoda nie zapowiadała się od rana na słoneczną, nie popsuła naszej drużynie reprezentującej ŚDS Iłowo-Osada pogody ducha, humoru i zapału sportowego. Przygotowani i spakowani w torby podróżne oraz walizki wyruszyliśmy na XV Spartakiadę „Z wiosną po zdrowie” na zaproszenie Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczego oraz Niepublicznej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Działdowie. Po zakwaterowaniu w Ośrodku Kolonijnym DANUSIA II udaliśmy się na ciepły posiłek. Następnie po zregenerowaniu sił przyszedł czas na uroczystą inaugurację Spartakiady na Hali Sportowej w Lidzbarku Welskim. Kolejnym punktem imprezy wyczekiwanym niecierpliwie przez naszych uczestników były konkurencje sportowe m.in.:  tratwa, wyścig skrzynek, bieg z rakieta do tenisa ziemnego itp.  Podczas zmagań dopisywał każdemu zawodnikowi pogodny uśmiech oraz duże pokłady energii. Natomiast po kolacji w sali widowiskowej Miejskiego Domu Kultury w Lidzbarku Welskim mieliśmy okazji słuchać i oglądać koncert gitarowy znakomitego i młodego Janka Pentza. Udało nam się zrobić zdjęcie z niebywałym geniuszem muzycznym. Pełni wrażeń wróciliśmy do bazy noclegowej, gdzie regenerowaliśmy siły na kolejny dzień imprezy sportowej…

Dzień drugi… Spartakiada 2019…

Dnia 29 maja 2019 r. po przepysznym i jak ważnym dla naszego organizmu śniadaniu spacerkiem dotarliśmy na Halę Sportową na II część zmagań sportowych. A tam ku naszemu zaskoczeniu organizatorzy przygotowali dla zawodników oryginalne i niebanalne konkurencje sportowe m.in.: zbij zamek z hula, ja jako pachołek, krok z hula hop. Zabawną, a zarazem uczącą spostrzegawczości i sprytu była konkurencja „bieg po buty”, w której na czas zawodnicy musieli odnaleźć w ok. 50 par butów własne obuwie i je jak najszybciej założyć. Po obiedzie korzystając z słonecznej pogody mieliśmy czas, aby móc podziwiać i docenić piękne walory krajobrazowe otaczające Ośrodek Kolonijny Danusia. Oczywiście mamy uwiecznione je na zdjęciach. W godzinach popołudniowych pełni sił i zrelaksowani wzięliśmy udział w warsztatach bębniarskich z zespołem FOLIBA. Była to niezapomniana nauka podstawowych uderzeń, techniki gry na bębnach afrykańskich oraz możliwość zagrania i posłuchania tradycyjnych energetycznych rytmów pochodzących z Zachodniej Afryki. Wieczór drugiego dnia spartakiady spędziliśmy podczas wspólnego tańca zumba, integracyjnej dyskoteki oraz między czasie skosztowaliśmy przygotowany poczęstunku z grilla. Po wyczerpującym dniu pełnym atrakcji poszliśmy spać.

Trzeci dzień… Spartakiady 2019…

Dnia 30 maja 2019 r. wczesnym rankiem w Parku Sportowo – Rekreacyjnym mogliśmy skorzystać z niezapomnianego lotu balonem. Dla naszych uczestników był to pierwszy lot, który dostarczył niezapomnianych wrażeń. Następnie skosztowaliśmy śniadanie w plenerze obserwując i podziwiając kolejne loty balonem naszych kolegów i koleżanek z innych drużyn. Dla uzupełnienia czasu wolnego czekały również na nas inne atrakcje przygotowane przez organizatorów m.in.: tor przeszkód, bańki mydlane itp., z których chętnie korzystaliśmy. Niestety trzeci dzień oznaczał zakończenie imprezy sportowej. Szkoda, że wszystko co dobre i fascynujące, tak szybko się kończy. Podsumowaniem dnia było rozdanie medali, dyplomów i upominków dla zawodników oraz otrzymanie pucharu dla każdej drużyny. Po obiedzie wyruszyliśmy do Środowiskowego Domu Samopomocy w Iłowie – Osadzie, aby móc podzielić się z innymi uczestnikami naszymi wrażeniami.

Serdecznie dziękujemy organizatorom XV Spartakiady „Z Wiosną po zdrowie” za zaproszenie, gościnność i świetną zabawę oraz możliwość integracji dla naszych uczestników placówki. Mamy nadzieję, że spotkamy się za rok.